Reklama

Pomysł na świąteczny prezent

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Co łączy znanego dziennikarza Przemysława Babiarza z najlepszą polską tenisistką Agnieszką Radwańską, Jadwigę i Dariusza Basińskich z kabaretu Mumio czy lidera Prawicy RP Marka Jurka? Odpowiedź jest prosta, acz zaskakująca: wszyscy oni nie wstydzą się Jezusa. Do powyższej listy warto dodać jeszcze znakomitego niegdyś piłkarza Marka Citkę, dziennikarza Krzysztofa Ziemca, muzyków: Roberta „Litzę” Friedricha i jego zespół „Arka Noego” oraz Magdę Anioł i Adama Szewczyka, czy znanego z legendarnego już kabaretu „Elita” Jerzego Skoczylasa oraz aktora Radosława Pazurę. To oni są „twarzami” trwającej od lutego br. kampanii, w której ludzie wierzący odważnie manifestują swój katolicyzm i przywiązanie do wartości.
W akcję możemy włączyć się i my, wpisując adres strony www.mt1033.pl, na której można zamówić brelok. Na jego awersie widnieje krzyż i hasło „Nie wstydzę się Jezusa”. Na jego rewersie - cytat z Ewangelii wg św. Mateusza, który stał się mottem akcji: „Kto się Mnie zaprze przed ludźmi, tego zaprę się i Ja przed moim Ojcem” (Mt 10, 33). Nad całym przedsięwzięciem pieczę sprawuje Krucjata Młodych. Organizatorzy akcji pragną obudzić sumienia Polaków, by nie bali się przyznać do tego, co głęboko skrywają w swoich sercach - wiary w Boga. Do tej pory rozdano już blisko 600 tys. breloków. Do udziału w akcji zachęca znany aktor Radosław Pazura: „Mogę śmiało powiedzieć, że nie wstydzę się Jezusa, wręcz przeciwnie - jestem dumny, że wierzę w Niego i że tak naprawdę to daje mi siłę. Jeżeli Bóg z nami to któż przeciwko nam!?” - mówi Pazura.
Pomysł na akcję „brelokową” zrodził się dwa lata temu, gdy w jednym z wrocławskich liceów kilku uczniów przy wsparciu „Gazety Wyborczej” zażądało od dyrekcji szkoły zdjęcia krzyży z sal lekcyjnych. O sprawie zrobiło się bardzo głośno. Zorganizowano debatę, w której wzięły udział obie strony: przeciwnicy krzyża oraz jego zwolennicy. Debata oczywiście została zdecydowanie wygrana przez zwolenników pozostawienia krzyża w szkole. W związku z tą sprawą, wśród młodych ludzi zaangażowanych w Krucjatę Młodych, zrodził się pomysł, aby uczniom wrocławskiego liceum rozdać breloki, które będą mieć zawsze przy sobie, tak aby jeszcze dobitniej pokazać, że uczniowie chcą, aby krzyż wisiał w szkolnych salach i zarazem nie wstydzą się przyznawać do Jezusa Chrystusa. Ówczesny brelok nieco różnił się od tego, który dziś jest rozdawany, ale treść i przesłanie są identyczne. To był początek akcji, jednakże wówczas organizatorzy jeszcze nie myśleli, aby ją rozpowszechnić na całą Polskę. „Myśleliśmy, że będzie to jedynie doraźna akcja. W grudniu 2010 r. powstał jednak pomysł, aby powrócić do akcji brelokowej, z tą różnicą, że tym razem będzie to akcja zakrojona na dużą skalę. Profesjonalnie przygotowana i skierowana do wszystkich młodych - ale nie tylko - którzy nie wstydzą się Jezusa” - wyjaśnia koordynator akcji, Paweł Ozdoba.
Już wkrótce będziemy wręczali naszym bliskim prezenty pod choinkę. A może pomyśleć właśnie o takim breloku? Będzie on prawdziwie dojrzałym podarunkiem dla naszej rodziny, przyjaciół i znajomych.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2011-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Coraz więcej pielgrzymów na szlaku św. Jakuba

2025-07-11 17:10

[ TEMATY ]

Santiago de Compostela

szlak św. Jakuba

pielgrzymi

Vatican Media

Camino de Santiago bije rekordy. Coraz więcej pielgrzymów

Camino de Santiago bije rekordy. Coraz więcej pielgrzymów

Liczba pielgrzymów wędrujących do Santiago de Compostela rośnie z roku na rok. Według biura pielgrzyma Oficina de Acogida al Peregrino, w 2025 roku trasę może ukończyć aż 570 tysięcy osób — to o 14 procent więcej niż w rekordowym 2024 roku - podaje Catholic Herald.

Jak pisze Catholic Herald, Camino de Santiago przeżywa prawdziwy renesans. W 2024 roku pielgrzymkę ukończyły 499 242 osoby — o 12 procent więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, w 2000 roku szlak przeszło jedynie 55 004 pielgrzymów. Jeśli prognozy na 2025 rok się sprawdzą, liczba pielgrzymów będzie ponad dziesięciokrotnie wyższa niż ćwierć wieku temu.
CZYTAJ DALEJ

Abp Kupny: słowa Grzegorza Brauna są niedopuszczalne. Proszę, aby się z nich wycofał

- To niedopuszczalne, najczystsze kłamstwo - tak abp Józef Kupny skomentował dla KAI słowa Grzegorza Brauna, który we wczorajszym wywiadzie w Radiu Wnet stwierdził, że "komory gazowe w Auschwitz to fake". - Jako zastępca przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski, ale przede wszystkim jako biskup katolicki i Polak wyrażam oburzenie po wypowiedzi europosła Grzegorza Brauna - powiedział metropolita wrocławski. Zaapelował też do polityka, aby wycofał się ze swoich słów.

- Jako zastępca przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski, ale przede wszystkim jako biskup katolicki i Polak wyrażam oburzenie po wypowiedzi europosła Grzegorza Brauna. Zakwestionował on ludobójstwo dokonywane przez Niemców w komorach gazowych w obozie Auschwitz na Żydach oraz innych narodach. Słowa polskiego polityka są nie tylko niedopuszczalne. To najczystsze kłamstwo, które nie przystoi nikomu, a szczególnie nie powinno pojawiać się w opinii publicznej z ust polityka, reprezentującego nasz kraj na arenie międzynarodowej - mówi abp Kupny.
CZYTAJ DALEJ

Papież Leon XIV bije rekordy popularności w mediach społecznościowych!

2025-07-12 12:44

[ TEMATY ]

Milena Kindziuk

Papież Leon XIV

Red

Oficjalny profil papieski @Pontifex na platformie X (dawny Twitter) ma ponad 53 miliony followersów, natomiast @Pontifex – Pope Leo XIV na Instagramie - 14 milionów. Te dane zaskakują i wskazują, że wybór kardynała Prevosta na papieża stał się także wydarzeniem komunikacyjnym.

Pierwszy post w social mediach Leon XIV zamieścił już w piątym dniu pontyfikatu. Było to przesłanie pokoju: „Niech pokój będzie z wami wszystkimi!”, wypowiedziane z Loggii Błogosławieństw Bazyliki św. Piotra tuż po wyborze. Od tej pory papieskie wpisy (na X) opatrzone zdjęciami lub filmikami (na Instagramie) pojawiają się codziennie, niekiedy po kilka jednego dnia. Wprawdzie obecność Stolicy Apostolskiej na platformach takich jak X (dawniej Twitter) oraz Instagram była zapoczątkowana za pontyfikatu Benedykta XVI, a później kontynuowana przez papieża Franciszka, to jednak Leon XIV zdobył – zaledwie po dwóch miesiącach pontyfikatu! - rekordową, większą niż jego poprzednicy, liczbę obserwujących: na Instagramie jest to 12,6 mln, a na platformie X ponad 53 mln.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję