Reklama

Savoir-vivre

E-mailowy savoir-vivre

Niedziela Ogólnopolska 20/2012, str. 48


Rys. K. Nita-Basa

<br>Rys. K. Nita-Basa

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Zasady rządzące korespondencją elektroniczną są w 90 proc. takie jak zasady korespondencji papierowej. Należy zatem e-mail zacząć w taki sam sposób jak tradycyjny list, a więc od słów np. „Szanowny Panie”, po których stawiamy przecinek (nie zaczynamy więc e-maila np. od słów „Dzień dobry”).
Tekst naszej korespondencji zaczynamy dwie linijki niżej. Po zakończeniu listu piszemy: „Z wyrazami szacunku” i podpisujemy się pełnym imieniem i nazwiskiem.
W liście elektronicznym nie musimy umieszczać daty, ponieważ wyświetla się ona automatycznie.
Czcionka listu powinna być odpowiedniej wielkości (np. 14) i w oficjalnej korespondencji nie powinna być zbyt udziwniona. Układ graficzny powinien być taki jak w korespondencji papierowej.
Wysyłając korespondencję oficjalną, pamiętajmy, żeby nie robić tego z adresów „niepoważnych” (np. elzunia@wp.pl czy glupijasio@wp.pl).
Jeśli chcemy wyróżnić jakieś zdanie, nie stosujemy dużych liter, lecz wytłuszczamy słowa lub podkreślamy.
Trzeba pamiętać, że seria następujących po sobie e-maili może być wymianą zdań lub wymianą korespondencji. W tym pierwszym przypadku jeden e-mail może zawierać np. wyłącznie pytanie, a drugi może być sporządzony przez naciśnięcie przycisku „Odpowiedz” i zawierać, pod tym pytaniem, odpowiedź na nie. Gdy jednak piszemy list, nie wolno nam stosować funkcji „Odpowiedz” w taki sposób, by pod naszym listem był list, który otrzymaliśmy (i wiele innych poprzednich listów). W takim przypadku e-mail powinien zawierać wyłącznie nasz list.
Trzeba pamiętać o tym, że dziś e-maile często traktuje się tak jak korespondencję papierową, a zatem jako swego rodzaju dokumenty.

www.savoir-vivre.com.pl

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2012-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nowenna do Św. Brata Alberta

[ TEMATY ]

nowenna

św. Brat Albert

św. Brat Albert Chmielowski

Archiwum autora

Nowenna do odmawiania przed wspomnieniem św. Brata Alberta Chmielowskiego lub w dowolnym terminie.

W. Boże wejrzyj ku wspomożeniu memu.
CZYTAJ DALEJ

Zmiany personalne w diecezji rzeszowskiej

2025-06-16 12:27

[ TEMATY ]

Diecezja rzeszowska

zmiany personalne

zmiany kapłanów

J. Oczkowicz/diecezja.rzeszow.pl

Od 9 sierpnia 2025 r. 3 parafie diecezji rzeszowskiej będą mieć nowych proboszczów, a 9 księży obejmie urząd administratorów parafii. Dwa tygodnie później ok. 50 księży wikariuszy rozpocznie pracę duszpasterską w nowych parafiach.

16 czerwca 2025 r. księża dziekani odebrali nominacje dla księży ze swoich dekanatów. Były to nominacje na administratorów parafii, proboszczów oraz zmiany wikariuszy pomiędzy parafiami. Nowi księża proboszczowie oraz administratorzy parafii obejmą placówki 9 sierpnia 2025 r., a nowi księża wikariusze 23 sierpnia.
CZYTAJ DALEJ

Bp Muskus: Wciąż wierzę, że komisja powstanie

2025-06-17 11:02

[ TEMATY ]

bp Damian Muskus

Mazur/episkopat.pl

Wciąż wierzę, że rozpoczętego procesu nie da się zatrzymać, i że wcześniej czy później powstanie komisja, która przedstawi i opisze zjawisko wykorzystania małoletnich przez duchowych - stwierdził bp Damian Muskus OFM. W ten sposób skomentował niedawną decyzję zebrania plenarnego KEP w Katowicach na temat dalszych prac nad powołaniem “Komisji niezależnych ekspertów do zbadania zjawiska wykorzystania seksualnego osób małoletnich przez niektórych duchownych”.

Podczas obrad w Katowicach biskupi podjęli decyzję o zakończeniu prac Zespołu kierowanego przez abp. Wojciech Polaka i zdecydowali o powołaniu nowego Zespołu, który ma prowadzić dalsze prace w kierunku powołania Komisji. Jego przewodniczącym został wybrany bp Sławomir Oder.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję