Reklama

Wiadomości

Szef KRRiT: PAP SA nie jest finansowany z abonamentu RTV, tylko zarabia komercyjnie

PAP SA nie jest finansowany z abonamentu RTV, tylko zarabia komercyjnie (...), a dotacja celowa na realizację misji publicznej wynosi niecałe 20 proc. - napisał w czwartek szef KRRiT Maciej Świrski w mediach społecznościowych.

[ TEMATY ]

media

stockphoto mania/Fotolia.com

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

"Dla ustalenia uwagi: PAP SA nie jest finansowany z abonamentu RTV tylko zarabia komercyjnie (przychody wynoszą około 100 mln zł) a dotacja celowa na realizację misji publicznej wynosi niecałe 20 proc. Gdyby uzasadnienie decyzji ministra Sienkiewicza opierało się na prawdzie (że rzekomo z powodu veto Pana Prezydenta w sprawie ustawy okołobudżetowej postawił w stan likwidacji postawił TVP SA, PR SA oraz PAP SA) to znaczyłoby, że PAP SA, tak jak pozostałe jest finansowany z abonamentu RTV. A nie jest. Wszystko to są kłamstwa dla uzasadnienia bezprawnej decyzji" - napisał szef KRRiT Maciej Świrski na platformie X (dawniej Twitter).

W sobotę prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę okołobudżetową na rok 2024.; w uzasadnieniu prezydent wyjaśnił, że nie zgadza się na przeznaczenie zapisanych w ustawie 3 mld zł na "nielegalnie przejęte media publiczne".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

W środowym komunikacie ministra kultury przekazanym na platformie X (dawniej Twitter) napisano: "w związku z decyzją Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych podjąłem decyzję o postawieniu w stan likwidacji spółek Telewizja Polska S.A., Polskie Radio S.A. oraz Polskiej Agencji Prasowej S.A. W obecnej sytuacji takie działanie pozwoli na zabezpieczenie dalszego funkcjonowanie tych spółek, przeprowadzenie w nich koniecznej restrukturyzacji oraz niedopuszczenie do zwolnień zatrudnionych w ww. spółkach pracowników z powodu braku finansowania".

"Stan likwidacji może być cofnięty w dowolnym momencie przez właściciela" – podkreślono w informacji, podpisanej przez ministra kultury i dziedzictwa narodowego.(PAP)

Autorka: Anna Kruszyńska

akr/ dki/

2023-12-28 10:52

Oceń: 0 -3

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kielce: „Sacromedia” - warsztaty dziennikarskie w ramach SACROEXPO

[ TEMATY ]

media

warsztaty

dziennikarze

warsztaty

BOŻENA SZTAJNER

II Warsztaty dla Redakcji Gazet Parafialnych „Sacromedia” rozpoczęły się dziś w ramach trwających od 9 do 11 czerwca w Kielcach Targów SACROEXPO. Pod okiem doświadczonych dziennikarzy uczestnicy warsztatów zgłębiają sztukę pisania informacji i zasady prowadzenia konferencji prasowych.

- W tym roku przygotowaliśmy panele dotyczące głównie dziennikarstwa informacyjnego, ale także i reportażu” – poinformowała Daria Malicka z zespołu PR Targi Kielce. Jak pisać obiektywnie - uczy redaktor Wojciech Staruchowicz, pracujący na co dzień w dzienniku „Puls Biznesu”. Z kolei znany kielecki dziennikarz Marcin Sztandera prowadzi panel dotyczący etyki i umiejętności stawiania granic w pracy dziennikarza. Agata Rajwa z biura prasowego Zakonu Braci Mniejszych Kapucynów wyjaśnia zasady przygotowania i prowadzenia konferencji prasowych.
CZYTAJ DALEJ

Prałat Opus Dei na audiencji u Papieża

2025-05-14 17:41

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Ojciec Święty Leon XIV przyjął dziś rano na audiencji prałata Opus Dei, ks. Fernando Ocáriza, któremu towarzyszył jego wikariusz pomocniczy, ks. Mariano Fazio. Było to krótkie spotkanie, podczas którego Papież wyraził swoją bliskość i życzliwość.

Była to jedna z pierwszych audiencji Ojca Świętego Leona XIV. O spotkaniu poinformowało Opus Dei. Z informacji wynika, że Ojciec Święty zapytał m.in. o aktualne prace nad statutami Prałatury. Leon XIV z dużym zainteresowaniem wysłuchał przedstawionych mu informacji.
CZYTAJ DALEJ

Związek Dużych Rodzin Trzy Plus inauguruje kampanię społeczną „Wybieram rodzinę”

2025-05-15 16:16

[ TEMATY ]

rodzina

Związek Dużych Rodzin

Adobe Stock

Pozytywny wizerunek rodziny, zachęta do budowania trwałych relacji oraz pokazanie, że rodzina może liczyć na wsparcie - takie m.in. cele przyświecają kampanii społecznej „Wybieram rodzinę”, zainicjowanej przez Związek Dużych Rodzin Trzy Plus. Oficjalna inauguracja kampanii miała miejsce dziś podczas spotkania w kawiarni Agere Contra w Warszawie. Podczas spotkania mówiono również o 13 Ogólnopolskim Zjeździe Dużych Rodzin, który zaplanowany jest od 6 do 8 czerwca w Zakopanem. Odbył się też krótki panel na temat problemów demograficznych.

O idei kampanii, zainicjowanej przez Elżbietę Majkę z ZDR opowiedziała Korina Bulenda - Nowak, specjalistka ds. komunikacji ZDR. Podkreśliła, że kampania „Wybieram rodzinę” skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, którzy stają przed wyborem swojej drogi życiowej. Kampania ma pokazać wartość rodziny, wartość życia we wspólnocie, w której mamy z kim dzielić troski i radości. Zaznaczyła, że nie chodzi o to, by przedstawiać rzeczywistość wyidealizowaną i "cukierkową" ale taką, w której mimo różnych trudności jest w sumie więcej radości.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję