Reklama

Wiadomości

Pamiętaj o OC! Rosną kary dla zapominalskich kierowców

Płaca minimalna rośnie, a wraz z nią kary dla niesolidnych kierowców. Szacuje się, że w przyszłym roku najniższa pensja przekroczy 4 tys. zł. Wraz z nią wzrosną grzywny za brak OC. Już teraz karne stawki niekiedy mogą przewyższać wartość niektórych używanych samochodów. Nie warto ryzykować i tracić majątek. Dużo tańsza jest polisa. Wybierając pakiet OC w LINK4, możesz liczyć na wiele dodatkowych korzyści.

[ TEMATY ]

kierowcy

Materiał sponsorowany

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Obecnie najniższa płaca w Polsce to 3490 zł brutto. Od 1 lipca kwota ta wzrasta do 3600 zł. Ale już w przyszłym roku może przebić 4 tys. zł. Dlaczego? Wynika to z prognoz rządowych dotyczących wskaźników inflacji oraz zapisów ustawy z 10.10.2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Zgodnie z jego treścią, jeśli wskaźnik inflacji prognozowany na następny rok przekracza 5%, to pensję minimalną należy podnieść dwukrotnie w ciągu roku: 1 stycznia i 1 lipca.

W założeniach zawartych w Wieloletnim Planie Finansowym Państwa na lata 2023-2026 inflacja w przyszłym roku ma wynieść 6,5 procent. Zatem płaca minimalna będzie rosła . Dokładne stawki nie są jeszcze określone, ale według szacunków głównego ekonomisty FPP (Federacji Przedsiębiorców Polskich) już 1 stycznia wzrośnie ona co najmniej o 654,40 zł i wyniesie 4254,40 zł!

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Jak się to ma do kierowców? Wysokość najniższego wynagrodzenia stanowi bazę do wyliczania urzędowych kar dla zapominalskich.

Pamiętaj o tym, kupując używane auto

Jeśli kupujesz używane auto, musisz pamiętać nie tylko o tym, aby je ubezpieczyć, ale również masz obowiązek w terminie do 14 dni od chwili zakupu złożyć deklarację o opłaceniu podatku od czynności cywilnoprawnych – PCC-3. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje dotkliwym mandatem od skarbówki, który uzależniony jest właśnie od minimalnego wynagrodzenia. Wachlarz wysokości kary jest bardzo szeroki, bo wynosi od 10 proc. najniższej płacy aż do dwudziestokrotności tej kwoty.

Przyjmując szacunki ekonomistów, kara za brak dopełnienia tej formalności w maksymalnym wariancie mogłaby wynieść w przyszłym roku ponad 85 tysięcy złotych! Natomiast najwyższa kara za brak OC auta osobowego, w zaokrągleniu, sięgnęłaby 8 509 zł!

Tyle teraz zapłacisz za brak OC

Kary za brak polisy OC już teraz są drakońskie. Nie ma co liczyć, że uda Ci się jej uniknąć . Ważność polisy sprawdzana jest podczas każdej kontroli drogowej, ale nie tylko. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny na bieżąco wyszukuje pojazdy, które nie mają OC drogą elektroniczną. Ta instytucja nakłada też kary. Ich wysokość zależy od kategorii pojazdu i okresu, w którym nie masz ważnego ubezpieczenia. W przypadku samochodów osobowych stawki w 2023 roku są następujące:

Reklama

● brak OC do 3 dni – teraz 1400 zł (od 1 lipca - 1440 zł),

● od 4 do 13 dni – 3490 zł (od 1 lipca 3600 zł),

● powyżej 14 dni – 6980 zł (od 1 lipca 7200 zł).

Z pakietem OC w LINK4 zyskujesz dodatkowe korzyści

OC – co do zasady – zapewnia nam ochronę finansową w przypadku szkód wyrządzanych osobom trzecim, ale w LINK4 to nie wszystko. Wystarczy wybrać Pakiet OC, by zyskać wiele dodatkowych korzyści z zakresu assistance.

Pakiet OC w LINK4 oferowany jest wraz z Programem Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony. Dzięki niemu masz zapewnioną pomoc drogową i holowanie, jeśli dojdzie do zderzenia z innym pojazdem albo kiedy np. wjedziesz samochodem do rowu. Do tego otrzymasz auto zastępcze na okres 3 dni, także wówczas, kiedy doszło do kradzieży.

Nie zostaniesz sam z kłopotem, gdy złapiesz gumę. Samodzielna wymiana koła może być wielkim problemem. Z Pakietem OC w LINK4 wystarczy skontaktować się z infolinią. Fachowiec wymieni uszkodzone koło na koło zapasowe, które jest na wyposażeniu pojazdu, a jeśli to nie będzie możliwe, odholuje auto do warsztatu.

Poszerz swoją ochronę

W LINK4 swoją ochronę OC można łatwo rozszerzyć także o dodatkowe elementy, które dają jeszcze większe poczucia bezpieczeństwa.

Auto Assistance to pomoc w sytuacjach awaryjnych i holowanie w Polsce i Europie. Już podstawowa opcja tego ubezpieczenia zapewnia lawetę do 500 km. Dodając do OC ubezpieczenie Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW), zapewnisz sobie i bliskim świadczenie pieniężne w przypadku uszczerbku na zdrowiu, spowodowanym nieszczęśliwym wypadkiem w Twoim samochodzie.

Reklama

Możesz też skorzystać z Ochrony Zniżki.

Niezależnie od tego, na jaki wariant ubezpieczenia się zdecydujesz, OC to absolutna konieczność nawet wtedy, kiedy z samochodu zupełnie nie korzystasz, a wciąż jest zarejestrowany.

Jak kupić ubezpieczenie w LINK4?

W LINK4 możesz nie tylko w bardzo łatwy sposób skomponować sobie zestaw ubezpieczeniowy, ale również rozłożyć składkę nawet na 4 raty.

Aby wykupić polisę w LINK4, nie musisz wychodzić z domu – ubezpieczenie możesz nabyć przez internet. Wystarczy, że masz dostęp do sieci, by w ciągu kilku chwil stać się właścicielem wybranego pakietu OC lub OC+AC.

Na stronie link4.pl dostępny jest praktyczny kalkulator, który łatwo wyliczy całkowity koszt polisy. Warto też porozmawiać bezpośrednio z konsultantami pod numerem 22 444 44 44 lub osobiście spotkać się z agentem współpracującym z LINK4.

Więcej informacji, w tym wszystkie limity i ograniczenia, znajdziemy w OWU na stronie www.link4.pl.

Artykuł powstał we współpracy z Grupą PZU.

Advertisement
2023-05-25 09:15

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Czy seniorzy za kółkiem powinni przechodzić obowiązkowe badania?

Blisko 60% Polaków uważa, że osoby posiadające prawo jazdy powinny w pewnym momencie życia przechodzić obowiązkowe badania psychologiczne w celu przedłużenia ważności dokumentu – wynika z badań autobaza.pl. Tylko nieco ponad 1/3 ankietowanych twierdzi, że 65. rok życia to odpowiedni moment. Nadchodzące zmiany w przepisach dotyczących praw jazdy budzą kontrowersje.Od kilku miesięcy w mediach krąży informacja o wprowadzeniu przez Unię Europejską nowych przepisów dotyczących obowiązkowego przeprowadzania badań psychologicznych wśród kierowców powyżej 65. roku życia. Planowany termin wejścia w życie nowych regulacji to styczeń 2024 r., a ich celem jest poprawa bezpieczeństwa na drogach, a także minimalizowanie ryzyka kolizji i wypadków wynikających z problemów z koncentracją i skupieniem prowadzących pojazdy.

„Starsi kierowcy to często bardzo doświadczone i obeznane w kwestii przepisów drogowych osoby. Niestety zdarza się, iż w pewnym momencie na drodze stają im przeszkody w postaci problemów z percepcją przestrzeni, koncentracją i prędkością reakcji na niespodziewane i nagłe sytuacje. Pozytywny wynik badania umożliwi seniorom przedłużenie ważności prawa jazdy, natomiast negatywny równoznaczny jest z jego utratą i niemożnością dalszego prowadzenia pojazdów” – tłumaczy Piotr Korab, ekspert autobaza.pl.

CZYTAJ DALEJ

Gniezno: abp Antonio Guido Filipazzi przekazał krzyże misyjne misjonarzom

2024-04-28 13:19

[ TEMATY ]

misje

PAP/Paweł Jaskółka

Czternastu misjonarzy - 12 księży, siostra zakonna i osoba świecka - otrzymało dziś w Gnieźnie z rąk nuncjusza apostolskiego w Polsce abp. Antonio Guido Filipazzi krzyże misyjne. „Przyjmując krzyż pamiętajcie, że nie jesteście pracownikami organizacji pozarządowej, ale podobnie jak św. Wojciech, niesiecie Ewangelię Chrystusa, Kościół Chrystusa i samego Chrystusa” - mówił nuncjusz.

Życzeniami dla posłanych misjonarzy nuncjusz apostolski w Polsce uczynił słowa papieża Franciszka, którymi rozpoczął on swój pontyfikat: „Chciałbym, abyśmy wszyscy mieli odwagę wędrować w obecności Pana, z krzyżem Pana; budować Kościół na krwi Pana, która została przelana na krzyżu, i wyznawać jedną chwałę Chrystusa ukrzyżowanego, a tym samym Kościół będzie postępować naprzód”.

CZYTAJ DALEJ

Projekt nowelizacji "uelastyczniającej" organizację lekcji religii lub etyki

2024-04-30 12:22

[ TEMATY ]

katecheza

Karol Porwich/Niedziela

Do konsultacji publicznych skierowany został projekt nowelizacji rozporządzenia, który "uelastycznia" możliwość organizacji nauki religii i etyki. Łatwiej niż dotychczas będzie można tworzyć grupy dzieci z różnych roczników i oddziałów klasowych.

Chodzi o projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach. Treść projektu opublikowano we wtorek na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję