Reklama

„Promieniowanie ojcostwa”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Promieniowanie ojcostwa. Jan Paweł II w oczach kilku pokoleń Polaków” - to publikacja wydana pod redakcją prof. Stanisława Mikołajczaka (kierownika Zakładu Gramatyki Współczesnego Języka Polskiego i Onomastyki IFP Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu), dr Jolanty Sławek i dr Marty Wrześniewskiej-Pietrzak (pracowników Zakładu). Tom składa się z czterech części. Pierwsza, zatytułowana „Słowa Ojca z lat 1978-1979, które odmieniły oblicze tej ziemi”, jest zbiorem najistotniejszych fragmentów homilii i przemówień Jana Pawła II, wygłoszonych przez niego w czasie pierwszego roku pontyfikatu. Część druga - „Promień nadziei. Świadkowie początku pontyfikatu Jana Pawła II” obejmuje wspomnienia tych osób, które pamiętają wybór kard. Karola Wojtyły na papieża oraz jego pierwszą pielgrzymkę do Ojczyzny w czerwcu 1979 r. i zechciały podzielić się swoimi, często bardzo osobistymi, refleksjami i przeżyciami związanymi z tamtym czasem. W kolejnej części, zatytułowanej „Galilejczyk z Polski. Wskrzeszenie słowa”, jest rozmowa o. Jana Góry OP z Janem Grzegorczykiem - pisarzem katolickim - dotycząca roli Słowa i słowa w życiu człowieka, jego znaczenia w przekazie religijnym i kulturowym oraz jego mocy sprawczej i twórczej z perspektywy nauczania Jana Pawła II. Ostatnia część książki - „Wy jesteście moją nadzieją” - to wypowiedzi osób młodych, studentów, licealistów i gimnazjalistów o nauczaniu, osobowości i przesłaniu Jana Pawła II. Teksty uczniowskie zawarte w tej części są pracami nagrodzonymi i wyróżnionymi w ogólnopolskim konkursie na temat: „Która myśl/słowo/przesłanie Jana Pawła II, zawarta w Jego encyklikach, homiliach, poezji, wywarła największy wpływ na Twój sposób myślenia/postrzegania świata/postępowania/ świat wartości?”.
W książce znajdują się ponadto rysunki czterech poznańskich grafików oraz nagrodzone i wyróżnione prace plastyczne uczniów szkół ponadgimnazjalnych, nadesłane na ogólnopolski konkurs plastyczny, łączący się tematycznie z konkursem literackim, a także zdjęcia związane z osobą Papieża, pochodzące często z prywatnych kolekcji autorów wspomnień.

(R.)

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2009-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Obrońca ks. Olszewskiego: Ta sprawa to proces polityczny. Może potrwać kilkanaście lat

2025-05-28 20:30

[ TEMATY ]

Ks. Michał Olszewski

Red

Zaatakowano księdza w Wielkim Tygodniu także po to, żeby nasze środowisko, takie konserwatywne, oparte o wartości, oparte o chrześcijaństwo, o katolicyzm, wystraszyć, żeby nas spacyfikować strachem. To się nie udało, dzisiejsza konferencja jest tego dowodem - mówił podczas spotkania CPAC w Rzeszowie w rozmowie z Łukaszem Brodzikiem mec. Michał Skwarzyński.

Łukasz Brodzik: Co dalej w sprawie księdza Olszewskiego? Na jakim etapie jest śledztwo? Czy ruszyło do przodu?
CZYTAJ DALEJ

Archidiecezja katowicka: Nowi administratorzy parafii

2025-05-29 07:00

[ TEMATY ]

zmiany kapłanów

archidiecezja katowicka

Karol Porwich/Niedziela

W środę 28 maja, w kaplicy Kurii Metropolitalnej w Katowicach, bp Marek Szkudło wręczył dekrety nowym administratorom. Dziękował księżom za dyspozycyjność i gotowość do podjęcia nowych wyzwań. Zachęcił też, by w nowych miejscach posługi, świadczyli o Tym, "który przyszedł, aby służyć i dać swoje życie na okup za wielu".

ks. Krzysztof Jasek, parafia Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Czernicy
CZYTAJ DALEJ

Reklama antyaborcyjna podczas finału Pucharu Portugalii. Twórca oskarżony o mowę nienawiści

2025-05-30 08:09

[ TEMATY ]

aborcja

zrzut ekranu/youtube.com

Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania reklamy antyaborcyjnej przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju Miguela Milhão. Założyciel i prezes spółki Prozis, jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie, przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która opublikowana została w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.

Reklama-piosenka zatytułowana „Dziękuję Mamo” (Obrigado Mãe) śpiewana przez Joelisę Campos opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhão i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję