Reklama

Z internetu

Rosja: Przeciw aborcjom z przyczyn społecznych

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Pismo Nauka w Rosji z 5 stycznia 2003 r. ujawnia, z jak wielką łatwością uznaje się w Rosji prawo do przerwania ciąży z tak zwanych względów społecznych, i domaga się zaostrzenia ustawy z 8 maja 1996 r. o ochronie prawa do życia dziecka poczętego.
Świadomość konieczności ochrony prawa dziecka do życia jeszcze przed jego urodzeniem była głęboko zakorzeniona w historii i tradycji Rosji. Istnieje problem, czy ta świadomość odpowiada ratyfikowanym przez Rosję dokumentom międzynarodowym. Na przykład, zgodnie z preambułą konwencji o prawach dziecka, uchwaloną przez Zgromadzenie Ogólne ONZ, Rosja oficjalnie uznała się za spadkobierczynię prawa ZSRR, które głosiło: "Z powodu fizycznej i umysłowej niedojrzałości dziecko potrzebuje specjalnej ochrony i troski łącznie z ochroną prawną zarówno przed, jak i po urodzeniu". Niestety, w społeczeństwie rosyjskim równocześnie szerzy się rozumienie aborcji jako zwyczajnego zabiegu medycznego, którego jedynym negatywnym następstwem może być zło wyrządzone zdrowiu kobiety. Problem prawa do życia nienarodzonych dzieci praktycznie pozostaje bez uwagi ustawodawców. Wprowadzenie "podstaw prawodawstwa Federacji Rosyjskiej o ochronie zdrowia obywateli" ma na celu usunięcie z chirurgicznej praktyki Rosji pojęcia: "sztuczne przerywanie ciąży z racji społecznych", które ze swojej natury zakłada, że prawo człowieka do życia może być uzależnione od materialnej sytuacji ludzi i czynników społecznych. Podajemy wyliczenie społecznych argumentów za sztucznym przerywaniem ciąży, zatwierdzonych dekretem rządu Federacji Rosyjskiej nr 567 z 8 maja 1996 r.:
1. Inwalidztwo męża;
2. Śmierć męża podczas ciąży;
3. Pobyt kobiety lub jej męża w miejscach pozbawienia wolności;
4. Uznanie kobiety lub jej męża za bezrobotnych;
5. Decyzja sądu o pozbawieniu lub ograniczeniu praw rodzicielskich;
6. Niezamężność kobiety;
7. Zerwanie małżeństwa w czasie ciąży;
8. Ciąża w wyniku gwałtu;
9. Brak mieszkania, mieszkanie w hotelach robotniczych, w kwaterze prywatnej;
10. Posiadanie przez kobietę statusu uchodźcy lub przymusowego wysiedleńca;
11. Wielodzietność (liczba dzieci - 3 i więcej);
12. Inwalidztwo członka rodziny, w której ma się urodzić dziecko;
13. Dochód na jednego członka rodziny niższy od minimum socjalnego ustanowionego dla danego regionu.
Konsekwentne zastosowanie tego rodzaju logiki może doprowadzić do pozbawienia prawa do życia również inne grupy obywateli: chorych, inwalidów, ludzi starszych itd. Przewidziana przez obowiązujące ustawodawstwo aborcja "z racji społecznych" prowadzi do określonego wyboru przez wahające się kobiety, jakby zwalniając je z odpowiedzialności za podjęcie decyzji, sankcjonując aborcje autorytetem prawodawcy. Wprowadzane do federalnej ustawy zmiany i uzupełnienia zakazują reklamy aborcji i środków antykoncepcyjnych o działaniu aborcyjnym, co nie wyklucza zamieszczania informacji o nich (nie mających charakteru reklamowego) w wyspecjalizowanych wydaniach medycznych. Jest to zakaz w rodzaju: "Już sama konieczność unikania bezpośredniej wzmianki o aborcji stwarza w społeczeństwie negatywny stosunek do niej".
Wprowadzenie do Kodeksu Rodzinnego Federacji Rosyjskiej artykułu przewidującego prawo pracownika medycznego do uchylenia się od przeprowadzenia aborcji, zgodnie z jego przekonaniami, podkreśla, że ciąża to nie choroba, a aborcja nie jest operacją medyczną, lecz wyświadczeniem usługi (wwww. state-religion. ru).

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Postawiono zarzuty ks. Michałowi O.

2024-03-27 18:21

Adobe Stock

Prokuratura postawiła w środę zarzuty pięciu osobom w związku ze sprawą wykorzystania pieniędzy z Funduszu Sprawiedliwości. Wśród nich jest czterech urzędników resortu sprawiedliwości i „beneficjent funduszu” ks. Michał O. W ramach Funduszu ośrodkowi „Archipelag” miała zostać przyznana dotacja na kwotę blisko 100 milionów złotych.

- Ks. Michał O. działając wspólnie w porozumieniu z tymi urzędnikami, doprowadził do wypłaty tych środków. Tutaj istotną kwestią jest to, że działali wspólnie i w porozumieniu - poinformował dziś podczas konferencji rzecznik prasowy prok. Przemysław Nowak. Zapowiedział, że będą kierowane wnioski o tymczasowy areszt wobec trzech osób, a zebrany materiał dowodowy będzie analizowany pod kątem uchylenia immunitetu politykom. Powstające na warszawskim Wilanowie centrum terapeutyczne ma na celu pomoc ofiarom przemocy.

CZYTAJ DALEJ

Dziś Wielki Czwartek – początek Triduum Paschalnego

[ TEMATY ]

Wielki Czwartek

Pio Si/pl.fotolia.com

Od Wielkiego Czwartku Kościół rozpoczyna uroczyste obchody Triduum Paschalnego, w czasie którego będzie wspominać mękę, śmierć i zmartwychwstanie Jezusa Chrystusa. W Wielki Czwartek liturgia uobecnia Ostatnią Wieczerzę, ustanowienie przez Jezusa Eucharystii oraz kapłaństwa służebnego.

Wielki Czwartek jest szczególnym świętem kapłanów. Rankiem, jeszcze przed wieczornym rozpoczęciem Triduum Paschalnego, ma miejsce szczególna Msza św. Co roku we wszystkich kościołach katedralnych biskup diecezjalny wraz z kapłanami (nierzadko z całej diecezji) odprawia Mszę św. Krzyżma. Poświęca się wówczas krzyżmo oraz oleje chorych i katechumenów. Przez cały rok służą one przy udzielaniu sakramentów chrztu, święceń kapłańskich, namaszczenia chorych, oraz konsekracji kościołów i ołtarzy. Namaszczenie krzyżem świętym oznacza przyjęcie daru Ducha Świętego.. Krzyżmo (inaczej chryzma, od gr. chrio, czyli namaszczać, chrisis, czyli namaszczenie) to jasny olej z oliwek, który jest zmieszany z ciemnym balsamem.

CZYTAJ DALEJ

Za mały mój rozum na tę Tajemnicę, milknę, by kontemplować

2024-03-29 06:20

[ TEMATY ]

Wielki Piątek

rozważanie

Adobe. Stock

W czasie Wielkiego Postu warto zatroszczyć się o szczególny czas z Panem Bogiem. Rozważania, które proponujemy na ten okres pomogą Ci znaleźć chwilę na refleksję w codziennym zabieganiu. To doskonała inspiracja i pomoc w przeżywaniu szczególnego czasu przechodzenia razem z Chrystusem ze śmierci do życia.

Dzisiaj nie ma Mszy św. w kościele, ale adorując krzyż, rozważamy miłość Boga posuniętą do ofiary Bożego Syna. Izajasz opisuje Jego cierpienie i nagrodę za podjęcie go (Iz 52, 13 – 53, 12). To cierpienie, poczynając od krwi ogrodu Oliwnego do śmierci na krzyżu, miało swoich świadków, choć żaden z nich nie miał pojęcia, że w tym momencie dzieją się rzeczy większe niż to, co widzą. „Podobnie, jak wielu patrzyło na niego ze zgrozą – tak zniekształcony, niepodobny do człowieka był jego wygląd i jego postać niepodobna do ludzi – tak też wprawi w zdumienie wiele narodów. Królowie zamkną przed nim swoje usta, bo ujrzą coś, o czym im nie mówiono, i zrozumieją coś, o czym nigdy nie słyszeli” (Iz 52, 14n). Krew Jezusa płynie jeszcze po Jego śmierci – z przebitego boku wylewa się zdrój miłosierdzia na cały świat. Za mały mój rozum na tę Tajemnicę, milknę, by kontemplować.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję