Reklama

Kościół

ROZWAŻANIA LIPCOWE

Pan Jezus przelał Krew podczas biczowania

„Wówczas uwolnił im Barabasza, a Jezusa kazał ubiczować i wydał na ukrzyżowanie”. (Mt 27, 26)

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wczoraj byliśmy w Ogrodzie Oliwnym. Widzieliśmy modlitwę i trwogę konania. Wraz z Panem Jezusem udajemy się dziś do kolejnego miejsca Jego męki i cierpienia. Z Ogrójca wychodzimy za pojmanym Jezusem, ale przecież On jest wolny wewnętrznie. Wraz z naszym Zbawicielem stajemy przed Piłatem, który skazuje Go na ubiczowanie. Jezus posłuszny woli Ojca zgodził się na ten rodzaj męki i cierpienia, pozostając nadal wolnym wewnętrznie, choć po ludzku nie było możliwości ucieczki z tego miejsca kaźni.

Przyglądając się tej scenie musimy sobie przypominać naukę Jezusa, który uczył, że prawdziwa miłość usuwa lęk. I przyjęcie biczowania jest dla nas świadectwem Jezusowej miłości. Jak bardzo ukochał nas ludzi, że przyjął cierpienie związane z biczowaniem.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Nie zapominajmy też tego, że w pretorium Piłata odbył się najdziwniejszy proces, jaki zna historia. Podczas tego procesu człowiek osądził Boga. W tej scenie człowiek postawił obok Boga złoczyńcę - Barabasza i kazał ludziom wybierać. Wiemy, że podburzony tłum wybrał Barabasza. To stało się problemem dla Piłata, bo nie wiedział, co zrobić z Jezusem.

Reklama

Obmywając ręce oświadczał, że „żadnej winy w Nim nie znajduje” (J 19,4), a jednak pod wpływem szantażu i własnej chwiejności zdecydował się poddać Jezusa okrutnej kaźni. Relacja Ewangelisty opowiadająca o sądzie nad Jezusem, jest niezwykle krótka: „kazał Go ubiczować”. Tak, krótka jest ta informacja ale jeśli się w nią wczytamy dokładniej, to zobaczymy ileż ona kryje przerażającej treści. Biczowanie Jezusa było konsekwencją wyroku Piłata ale biczowanie nazywano „połową drogi do śmierci”'.

Jak podają źródła prawo żydowskie określało górną granice uderzeń. Mówi o tym Księga Powtórzonego Prawa: „Otrzyma nie więcej niż czterdzieści uderzeń” (Pwt 25,3). Inaczej było z prawem rzymskim, któro nie znało żadnych ograniczeń. A Pan Jezus był przecież biczowany przez Rzymian.

Na podstawie śladów utrwalonych na całunie turyńskim obliczono, że Chrystus otrzymał około dziewięćdziesięciu podwójnych lub potrójnych uderzeń. Spełniły się na Nim słowa proroka Izajasza: „Poddałem grzbiet mój bijącym” (Iz 50,6).

W biczowaniu Jezusa trzeba dostrzec wielką tajemnicę. Z jednej strony jest to tajemnic ludzkiej nieprawości, z drugiej - wielkie misterium Bożych zamiarów. Jedno jest pewne: nasze odkupienie dokonywało się za cenę krwi – Jezusowej Krwi.

2021-07-07 06:30

Oceń: +9 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Miesiąc Najdroższej Krwi

[ TEMATY ]

Krew Chrystusa

Przenajdroższa Krew Chrystusa

Karol Porwich/Niedziela

Lipiec poświęcony jest czci Najdroższej Krwi Pana Jezusa. W rozważaniach, chcemy pokazać dar, jakim było i jest przelanie przez naszego Odkupiciela drogocennej Krwi.

Boży Syn nie tylko w czasie Męki, ale dużo wcześniej przelewał Krew, by odkupić rodzaj ludzki. Przypominają nam o tym nabożeństwa, które mają na celu uczczenie Meki Pańskiej, ale też te szczególnie poświęcone Przenajdroższej Krwi Pana Jezusa.
CZYTAJ DALEJ

Rozważania bp. Andrzeja Przybylskiego: XX niedziela zwykła

2025-08-15 22:59

[ TEMATY ]

rozważania

bp Andrzej Przybylski

Karol Porwich/Niedziela

Każda niedziela, każda niedzielna Eucharystia niesie ze sobą przygotowany przez Kościół do rozważań fragment Pisma Świętego – odpowiednio dobrane czytania ze Starego i Nowego Testamentu. Teksty czytań na kolejne niedziele w rozmowie z Aleksandrą Mieczyńską rozważa bp Andrzej Przybylski.

W czasie oblężenia Jerozolimy przywódcy, którzy trzymali Jeremiasza w więzieniu, powiedzieli do króla: «Niech umrze ten człowiek, bo naprawdę obezwładnia on ręce żołnierzy, którzy pozostali w tym mieście, i ręce całego ludu, gdy mówi do nich podobne słowa. Człowiek ten nie szuka przecież pomyślności dla tego ludu, lecz nieszczęścia». Król Sedecjasz odrzekł: «Oto jest w waszych rękach!» Nie mógł bowiem król nic uczynić przeciw nim. Wzięli więc Jeremiasza i wtrącili go, spuszczając na linach, do cysterny Malkiasza, syna królewskiego, która się znajdowała na dziedzińcu wartowni. W cysternie zaś nie było wody, lecz błoto; zanurzył się więc Jeremiasz w błocie. Ebedmelek wyszedł z domu królewskiego i rzekł do króla: «Panie mój, królu! Źle zrobili ci ludzie, tak postępując z prorokiem Jeremiaszem i wrzucając go do cysterny. Przecież umrze z głodu w tym miejscu, zwłaszcza że nie ma już chleba w mieście». Rozkazał król Kuszycie Ebedmelekowi: «Weź sobie stąd trzech ludzi i wyciągnij proroka Jeremiasza z cysterny, zanim umrze».
CZYTAJ DALEJ

Papież na „Anioł Pański”: misja Jezusa i tych, którzy Go naśladują, jest znakiem sprzeciwu

2025-08-17 12:11

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Leon XIV

Leon XIV

Misja Jezusa i tych, którzy Go naśladują, nie jest tylko „usłana różami”, lecz jest „znakiem sprzeciwu”- powiedział Leon XIV w rozważaniu poprzedzającym modlitwę „Anioł Pański”, którą odmówił z wiernymi zgromadzonymi na Placu Wolności w Castel Gandolfo.

Papież zaznaczył, że wiele pierwszych wspólnot chrześcijańskich doświadczało tego samego odrzucenia co Jezus. Choć „starały się jak najlepiej żyć, według przesłania miłości Nauczyciela”, to doświadczały prześladowań. „To wszystko przypomina nam, że dobro nie zawsze spotyka się z pozytywną reakcją otoczenia. Co więcej, niekiedy właśnie dlatego, że jego piękno drażni tych, którzy go nie przyjmują, ci, którzy je pełnią, spotykają się z ostrym sprzeciwem, a nawet znęcaniem się i przemocą. Postępowanie w prawdzie kosztuje, ponieważ są w świecie ludzie, którzy wybierają kłamstwo, i dlatego, że diabeł, wykorzystując to, często usiłuje utrudniać działanie ludzi dobrych” - wyjaśnił Leon XIV.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję