Wikariusz generalny diecezji bielsko-żywieckiej ks. Marek Studenski w swoim podcaście porusza aktualny w kontekście obecnych czasów temat: Jak poradzić sobie z lękiem?
Zauważa, że tylko otwarcie się na moc Jezusa może zmienić karmiony bojaźnią i strachem obraz świata. Potrzeba więc, aby Jezus stał się Panem życia człowieka, który musi uznać Go za jedynego Pana i Zbawiciela, wszystko Mu oddać, włącznie z władzą nad własnym życiem.
– Wtedy doświadczę działania Jego nauki z mocą, zdolnej zmienić moje życie. Lęk, który przesłania mój obraz świata, przestanie mieć znaczenie. Najtrudniejsze doświadczenia, choroba, wydarzenia rodzące lęk w moim życiu, inne powody zmartwień, może nie znikną, ale przestanę się bać, bo będzie mnie chronić moc Jezusa, który ma władzę nad złym duchem – wyjaśnia.
Przypowieść o synu marnotrawnym, Meister des Verlorenen Sohnes, 1530-1560.
„Przejawem i wyrazem oddziaływania tekstu biblijnego na czytającego i przygotowującego nauczanie, katechezy czy homilie jest tekst wygłoszony, niekiedy utrwalony lub publikowany” – zwraca uwagę bp Roman Pindel w najnowszym odcinku podcastowej i radiowej audycji biblijnej.
Hierarcha przygląda się w tym kontekście fragmentowi przytoczonej przez ewangelistę Łukasza przypowieści o synu marnotrawnym czy, jak ją określa biskup, „o koniecznej radości z powrotu brata, który się zagubił”. Zachęca do przyjrzenia się jednej z interpretacji tego tekstu. Jest nią mianowicie pierwszy powojenny wykład przypowieści – niewielkich rozmiarów książka abp. Antoniego Szlagowskiego pt. „Syn marnotrawny. Rozwinięcie przypowieści ewangelicznej” (Warszawa 1946).
Jak zauważa biblista, autor świadomie uzupełnił dane Ewangelii, stosując dopuszczalną wówczas akomodację. Według hierarchy, dokonane zmiany wobec fabuły przypowieści sprowadzają się do umieszczenia wydarzeń w kontekście dziejów zabawienia, utożsamienie starszego syna z Synem Bożym i wprowadzenie Matki Bożej na scenerię wydarzeń.
Powstańcy getta warszawskiego nie mieli złudzeń, widzieli, co ich czeka, ale jednak zdecydowali się na walkę, która stała się przykładem, inspiracją i symbolem - napisał jerozolimski Instytut Jad Waszem. W sobotę obchodzona jest 82. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim.
"Kiedy Niemcy wkroczyli do getta, zostali zaatakowani przez bojowników. Powstańcy, mimo minimalnych zapasów, przez blisko miesiąc stawiali opór jednej z najpotężniejszych wówczas armii świata, która miała przytłaczającą przewagę liczebną i sprzętową" - przypomniała w mediach społecznościowych izraelska instytucja.
Biskup Diecezjalny Tadeusz Lityński składa wszystkim Diecezjanom i Czytelnikom Niedzieli zielonogórsko-gorzowskiej życzenia z okazji Uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego.
„Zdumienie kobiet jest naszym zdumieniem: grób Jezusa jest otwarty i pusty! Od tego wszystko się zaczyna. Przez ten pusty grób przechodzi nowa droga, droga, której nikt z nas nie mógł otworzyć, lecz tylko sam Bóg: droga życia pośród śmierci, droga pokoju pośród wojny, droga pojednania pośród nienawiści, droga braterstwa pośród wrogości”. (Papież Franciszek)
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.