Administratorem diecezji radomskiej został wybrany bp Henryk Tomasik. Urząd ten będzie sprawował do czasu kanonicznego przejęcia diecezji radomskiej przez bp. Marka Solarczyka, który zgodnie z wolą Ojca Świętego został dzisiaj nominowany na biskupa radomskiego. Bp Tomasik złożył rezygnację z posługi biskupa radomskiego z powodu osiągnięcia wieku emerytalnego.
Decyzję w sprawie powołania administratora diecezji radomskiej podjęło dziś Kolegium Konsultorów, które obradowało w Wyższym Seminarium Duchownym w Radomiu. Wyboru dokonano w tajnym głosowaniu.
Administrator ma tymczasową władzę w diecezji. Prowadzi sprawy bieżące, nie podejmuje ważnych decyzji.
W 29-letniej historii diecezji radomskiej funkcję Administratora diecezji sprawował dwukrotnie biskup Stefan Siczek. (po śmierci biskupa Jana Chrapka i odejściu do Watykanu abp. Zygmunta Zimowskiego).
Biskup radomski Henryk Tomasik skończył w poniedziałek 75 lat i przechodzi na emeryturę. Papież Franciszek przyjął jego rezygnację – poinformowała w poniedziałek kuria diecezji radomskiej. Bp Tomasik pełnił posługę biskupa radomskiego przez ponad 11 lat.
Bpa Tomasika zastąpi dotychczasowy biskup pomocniczy diecezji warszawsko-praskiej Marek Solarczyk. Decyzję Ojca Świętego ogłosiła w poniedziałek w południe Stolica Apostolska.
Państwowa Komisja Wyborcza przyjęła w poniedziałek po południu sprawozdanie z wyborów prezydenckich. Wcześniej m.in. do konkluzji wprowadzono poprawki zgłoszone przez Ryszarda Balickiego. Teraz sprawozdanie trafi do Sądu Najwyższego, który rozstrzyga o ważności wyboru Prezydenta RP.
Sprawozdanie poparło 6 członków PKW, przeciw był jeden, a 2 wstrzymało się od głosu. Wcześniej jednak Komisja przyjęła poprawki Balickiego, w tym jedną dotyczącą konkluzji całego dokumentu. Poprawkę poparło pięciu członków PKW, przeciw było czterech.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.