Reklama

Internetowy System Zarządzania

Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej pod koniec 2006 r. rozpoczęła prace nad wdrażaniem nowego programu internetowego opracowanego na potrzeby organizacji. Internetowy System Zarządzania ma usprawnić pracę Caritas diecezjalnej oraz kontakty z parafiami i parafialnymi zespołami Caritas (PZC).

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Internetowy System Zarządzania opracowany został z myślą o Caritas i składa się z kilku modułów oferujących dostęp pracownikom i wolontariuszom do różnego rodzaju funkcji. Dzięki nim zarządzać można podstawowymi informacjami, między innymi danymi: parafii pochodzącymi z parafii i parafialnych zespołów Caritas, od wolontariuszy PZC, oraz zawartością strony internetowej. Program umożliwia również obsługę magazynów pomocy żywnościowej i rzeczowej prowadzonych w diecezji przez Caritas i parafialne zespoły Caritas.

Nowoczesny system

BerMar multimedia, firma, która opracowała system, specjalizuje się w tworzeniu aplikacji na potrzebny internetu, poczynając od systemu zarządzania treścią stron www (CMS), poprzez sklepy internetowe, aż do systemów dedykowanych, czyli dostosowanych do indywidualnych potrzeb zamawiającego. - Internetowy System Zarządzania Caritas stworzyliśmy wspólnie z pracownikami Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej - mówi informatyk Michał Bernadzikowski. - Jest to kompleksowa aplikacja internetowa bazująca na najnowocześniejszych technologiach wykorzystywanych przy budowaniu tego typu programów. Projektując ten system, postawiliśmy sobie za cel stworzenie programu, który usprawniłby działanie Caritas diecezjalnej oraz wspomógł pracowników i wolontariuszy w ich codziennej pracy.
- Do systemu będą mieli dostęp użytkownicy, którzy otrzymają specjalny login i hasło - wyjaśnia Grzegorz Idziak, zastępca dyrektora Caritas diecezjalnej. - Wśród nich oprócz pracowników Caritas diecezjalnej znajdą się między innymi członkowie PZC, księża pracujący w parafiach, wolontariusze, osoby prowadzące magazyny Caritas i magazyny PZC. Wszyscy użytkownicy podzieleni zostali na tzw. grupy użytkowników, z których każda posiada uprawnienia dostępu do różnych danych zawartych w systemie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Moduły

Jednym z elementów współtworzących system jest moduł zarządzania szkoleniami. Pozwala on na przekazywanie informacji o nowych szkoleniach, spotkaniach i rekolekcjach. Informacje te pojawiać będą się na stronie internetowej Caritas diecezjalnej. Osoby zainteresowane danym szkoleniem będą miały możliwość wypełnienia formularza zgłoszenia na wybrane przez siebie szkolenie. System automatycznie pokazywać będzie liczbę wolnych miejsc na konkretnym szkoleniu.
Od kilku miesięcy wykorzystywane są już niektóre elementy sytemu, np. moduły: do obsługi strony internetowej, dziennika korespondencji, zarządzania PZC i do obsługi magazynów. Dzięki niemu przez internet można śledzić wymianę towarów między magazynami, sprawdzać status poszczególnych operacji i tworzyć różnego rodzaju raporty, potwierdzenia wydania towaru, zestawienia itp.
- Internetowy System Zarządzania Caritas ułatwia między innymi zarządzanie korespondencją przychodzącą i wychodzącą z biura Caritas - mówi Marek Kwaśniak, pracownik biura Caritas. - W papierowej wersji dziennika korespondencji główną trudnością jest szybkie odnalezienie danego pisma, w wersji elektronicznej ułatwienie polega na możliwości wyszukania pisma na podstawie nadawcy, jak i treści danego pisma.
System zawiera również kalendarium, w którym mogą być umieszczane wpisy dotyczące różnego rodzaju wydarzeń z podaniem ich daty i opisu. Wpisy podzielone na kategorie widoczne są dla użytkowników poszczególnych grup korzystających z systemu.

Szkolenia

Pierwszym etapem wdrażania nowego systemu były grudniowe szkolenia dla pracowników przeprowadzane przez informatyka Michała Bernadzikowskiego oraz ks. dr. Dariusza Gronowskiego. Autor programu Michał Bernadzikowski wyjaśniał zasady działania programu i prezentował jego możliwości. Ks. Gronowski podczas spotkania z pracownikami Caritas uczył, w jaki sposób konstruować teksty, by najlepiej przekazywały informacje, oraz wskazywał, jak najefektywniej wykorzystywać możliwości internetu w pracy i przekazywaniu informacji. Kolejnym etapem zapoznawania z systemem będą szkolenia dla członków PZC.
By w pełni wykorzystać możliwości Internetowego Systemu Zarządzania Caritas, potrzeba będzie być może nawet kilku lat. Pierwsze kroki zostały już postawione i przynoszą oczekiwany efekt. Wdrożenie systemu - zwłaszcza w parafialnych zespołach Caritas - może odbywać się nieco wolniej, bowiem często występują tu jeszcze trudności z dostępem do sprzętu czy brak umiejętności korzystania z komputera i internetu. Jest to jednak przedsięwzięcie ważne, wspomagające dobrą organizację pracy i efektywność pomocy udzielanej przez Caritas w naszej diecezji.

2007-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ks. prof. Stanisz: Propozycja minister Nowackiej to wstęp do usunięcia religii ze szkół

2024-05-17 12:47

[ TEMATY ]

wywiad

religia w szkołach

Karol Porwich/Niedziela

Projekt nowego rozporządzenia Ministra Edukacji jest to inicjatywa mająca się przyczynić do wypchnięcia nauki religii z polskich szkół i przedszkoli - mówi w rozmowie z KAI ks. prof. Piotr Stanisz z Katedry Prawa Wyznaniowego Wydziału Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Ekspert zwraca uwagę, że w świetle obowiązującego prawa, decyzje związane ze zmianą warunków nauczania religii w publicznym systemie oświaty powinny być dokonane „w porozumieniu” z Kościołem katolickim i innymi związkami wyznaniowymi, a nie jedynie po przeprowadzeniu konsultacji publicznych.

Marcin Przeciszewski, KAI: W ostatnich dniach kwietnia do konsultacji publicznych skierowany został projekt rozporządzenia MEN zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizacji nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/123 84702/katalog/13056494#1305649). Projekt ten zakłada dużo większe niż do tej pory możliwości łączenia uczniów uczęszczających na lekcje religii w grupy międzyoddziałowe, obejmujące uczniów na tym samym poziomie nauczania oraz w grupy międzyklasowe, zbierające uczniów z różnych poziomów kształcenia. Co Ksiądz Profesor na to?

CZYTAJ DALEJ

Oświadczenie rzecznika prasowego

2024-05-17 19:43

[ TEMATY ]

oświadczenie

Rafał Trzaskowski

Ks. Przemysław Śliwiński

Łukasz Krzysztofka/Niedziela

Ks. Przemysław Śliwiński, rzecznik prasowy kard. Kazimierza Nycza i archidiecezji warszawskiej, wydał dzisiaj oświadczenie w związku z decyzją Rafała Trzaskowskiego, prezydenta Warszawy, zakazującej umieszczania symboli religijnych w publicznych przestrzeniach stołecznych urzędów. Publikujemy treść oświadczenia.

Oświadczenie

CZYTAJ DALEJ

Zielonoświątkowy apel kardynała Schönborna o pokój i zrozumienie

2024-05-17 20:01

[ TEMATY ]

Pięćdziesiątnica

kard. Schönborn

Zesłanie Ducha Świętego

Mazur/episkopat.pl

Kard. Schönborn

Kard. Schönborn

Kardynał Christoph Schönborn wezwał do wykorzystania zbliżającej się uroczystości Zesłania Ducha Świętego do promowania pokoju i wzajemnego zrozumienia. Pięćdziesiątnica to święto Ducha Świętego. „Jak możemy Go sobie wyobrazić? Jak On działa? Wszyscy wiemy, czym On nie jest. Z pewnością nie jest tam, gdzie panuje zły duch: nienawiść i wzburzenie, niezgoda i zazdrość, kłamstwa i oszczerstwa, spory i wojny” - napisał arcybiskup Wiednia 17 maja w swoim cotygodniowym komentarzu na łamach stołecznej bezpłatnej gazety „Heute”.

W dniu Pięćdziesiątnicy w Jerozolimie 2000 lat temu uczniowie Jezusa doświadczyli „cudu języków”, „którego dzisiaj pilnie potrzebujemy”. „Mówili we własnym języku, ale wszyscy słuchacze, z wielu krajów, mogli ich zrozumieć. Bardzo brakuje nam tego cudu: słuchania siebie nawzajem, rozmawiania ze sobą, rozumienia siebie nawzajem”, podkreślił kard. Schönborn.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję