Wiedz, przyjacielu, że nie będzie drugiego Chrystusowego krzyża, drugiej Kalwarii, kolejnej korony cierniowej, męki Pana przed twoimi oczyma rozgrywanej na nowo, chociaż On sam niezmienny, tak samo obecny i miłosierny. Dlaczego więc uparcie chcesz dołączyć do tych, którzy ciosają nowy krzyż dla Pana? Do tych, którzy sięgają po śmiertelny młot? A wszystko to czynią prawie nie brudząc rąk, na podobieństwo Piłata, jedynie jakiś tam komputerowy klawisz wysokiej rady i techniki przyciskając.
Komputerowy geniusz o wszystko zadba, opracuje krzyża formę, wskaże najbardziej skuteczne gwoździe i koronę, o fałszywych świadków się postara, opracuje program skazania, wytyczy nawet krzyża drogę i wszystkie niezbędne parametry ukrzyżowania podpowie.
A śmierć sama będzie banalnie prosta, prawie że bezbolesna, eutanazyjnie słodka, wystarczy znów jedynie odpowiedni klawisz przycisnąć tylko, a wnet pójdzie zgrabnie i w mig rozegra się wszystko i osiągnięty zostanie zamierzony cel: śmierć Boga. I zostanie ona potwierdzona przez cały skomputeryzowany, medialny świat i nikt inteligentny wówczas nie będzie śmiał się upierać przy tym, że Bóg żyje. Bogiem będzie człowiek już na zawsze, wszem i wobec.
A jednak... pomimo takiego czy podobnego myślenia, bardziej czy mniej ukrytego pragnienia, w wolności nieskrępowanej chcącego znaleźć wyraz i poklask, i Bogu wprost napluć w twarz, wiedz, przyjacielu, że nie będzie drugiego krzyża, nie będzie drugiej Kalwarii...
Za osoby uzależnione od alkoholu, narkotyków, internetu, czy telefonu, będą modlić się uczestnicy 41. Pieszej Pielgrzymki Młodzieży o Trzeźwość Narodu Polskiego do Miejsca Piastowego w woj. podkarpackim. Pątnicy wyjdą z Warszawy 1 lipca. W tym roku pójdą pod hasłem "Pielgrzymi nadziei".
Od 1 do 14 lipca 2024 r. Zgromadzenie Świętego Michała Archanioła organizuje 41. Pieszą Pielgrzymkę Młodzieży o Trzeźwość Narodu Polskiego. Pątniczy szlak liczący ok. 420 km wiedzie m.in. przez Marki, Otwock, Magnuszew, Głowaczów, Słupicę Rzeczniów, Ostrowiec Świętokrzyski, Opatów, Baranów Sandomierski, Przyłęk, Ropczyce i Frysztak.
Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.
Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.
Eirene, grecka bogini pokoju, przedstawiana była z rogiem obfitości, z którego rozdawała swe bogactwa. W niektórych wyobrażeniach towarzyszy jej Pluton symbolizujący dobrobyt, a stąd już niedaleko do utożsamienia pokoju ze spokojem. Zgoła inaczej ów pokój widzieli mieszkańcy Brytanii. Tacyt, w biografii swojego teścia Gnejusza Juliusza Agrykoli, zarządcy Brytanii w latach 77-84 po Chr., zamieścił mowę Kalgakusa, brytyjskiego dowódcy. Mówca niezbyt pochlebnie wypowiada się o Rzymianach: „Grabieżcy świata, kiedy im wszystko pustoszącym ziemi nie stało, przeszukują morze; chciwi, jeżeli nieprzyjaciel jest zamożny, żądni sławy, jeżeli jest biedny; ani Wschód, ani Zachód nie zdołałby ich nasycić; jedyni wśród wszystkich ludzi tak bogactw, jak i niedostatków z równą pożądają namiętnością. Grabić, mordować, porywać nazywają fałszywym mianem panowania, a skoro pustynię uczynią – pokoju” (Tacyt, Żywot Juliusza Agrykoli).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.