Odpowiadając na zarysowany przez Ojca Świętego w liście apostolskim Novo millenio ineunte program duszpasterski, Kościół w Polsce pragnie w tym roku szczególnie naśladować Chrystusa przez wypełnianie
Jego przykazań. Wszyscy widzimy doskonale, jak tragiczne skutki wywołuje w życiu tak pojedynczego człowieka, jak i całych społeczności i narodów odejście od Dekalogu. Również w naszym kraju szerząca się
korupcja, nieuczciwość, nieposzanowanie życia, kryzys miłości rodzinnej i upadek autorytetów, dotkliwie dotykają całe społeczeństwo. Wielu ludzi, dotkniętych konsumpcjonizmem, nie chce dziś słyszeć o
Chrystusie, który „obarczył się naszym cierpieniem”, „dźwigał nasze boleści”, „był przebity za nasze grzechy i zdruzgotany za nasze winy” (Iz 53, 4-5).
Jako chrześcijanie, nie możemy się jednak tym zrażać. Stając u pustego grobu Chrystusa, mamy stać się dla tego świata świadkami nadziei, którą przynosi Zmartwychwstały. Dlatego na te radosne święta
życzę Wam, umiłowani Diecezjanie, by wśród Waszych niepokojów i kłopotów, lęków o niepewne jutro i trosk o powszedni chleb, niepewności i zranień - stanął żyjący Chrystus i tak jak uczniom, zamkniętym
w Wieczerniku, słowami „Pokój wam” przyniósł pokrzepienie serc i moc do przezwyciężania wszelkich trudności.
Od 1 czerwca zaczną obowiązywać nowe przepisy regulujące powierzanie pracy cudzoziemcom w Polsce. Zakładają one m.in. usprawnienie procedur oraz zaostrzenie sankcji za nielegalne zatrudnianie. Zmiany czekają także urzędy pracy.
W czerwcu wejdą w życie dwie ustawy - o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP oraz o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
15 maja 1890 r. papież Leon XIII ogłosił encyklikę "Rerum novarum". Ta data, jak i wybór kard. Prevosta na papieża Leona XIV jest okazją do przypomnienia treści tego dokumnetu.
Wspomniany dokument papieski, ogłoszony 15 maja 1891 z podtytułem „encyklika w sprawie robotniczej”, wskazywał zarówno na zakres tematyczny poruszanych w nim zagadnień, jak i na głównych jego odbiorców: świat pracy, rozumiany szeroko, a więc obejmujący i pracobiorców, i pracodawców. Zanim dokument ten ujrzał światło dzienne, jego autor ogłosił kilka innych encyklik o tematyce społecznej, choć z pewnością nie tej rangi, m.in.: „Quod Apostolici muneris” z 28 grudnia 1878 – o prawno-moralnych podstawach porządku społecznego oraz istnienia warstw i klas społecznych; „Humanum genus” z 20 kwietnia 1884 – m.in. o korporacyjnym ustroju średniowiecza, mającym stanowić wzór dla tworzenia nowych form organizowania się społeczeństwa; „Immortale Dei” z 1 listopada 1885 – o chrześcijańskim ustroju państwa; „Diuturnum illud” z 29 czerwca 1887 – o pochodzeniu władzy państwowej; „Libertas” z 20 czerwca 1888 – o wolności osoby ludzkiej; „Sapientiae christanae” z 10 stycznia 1890 – o społecznych obowiązkach katolików.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.