Kościół pw. Wszystkich Świętych ma niejednorodną, wielostylową bryłę zewnętrzną. Natomiast barokowe wnętrze posiada ciekawy i zachowany niemal kompletnie, rokokowy, jednorodny wystrój. W jego
skład wchodzą drewniane ołtarze, ambona, ławki, konfesjonały, chór muzyczny, balustrada oddzielająca prezbiterium i ramy do obrazów stacji Drogi Krzyżowej. Sprzęty te wykonane zostały w lokalnych
warsztatach w 1768 r. Zgodnie z zaleceniami prawa zakonnego stolarze i snycerze posłużyli się drewnem dębowym, które zostało jedynie zagruntowane pokostem. Były skromne
do XX w., kiedy ich detale i ornamenty zostały pozłocone i polichromowane.
Ołtarze w kościele pw. Wszystkich Świętych były konsekrowane w 1644 r., odnowione w latach 1991-92. Zostały ponownie konsekrowane w 1992 r. przez
bp. Bronisława Dembowskiego. Ołtarz główny pw. Wszystkich Świętych ma parę kolumn po bokach i bogaty kartusz w zwieńczeniu, w którym znajduje się napis: Salvum fac populum
tuum Domine (Panie, zbaw lud Twój). Ponad nim znajduje się figura Boga Ojca i figury aniołów po bokach. Po obu stronach dodatkowo umieszczone zostały figury Świętych Apostołów Piotra i Pawła.
W ołtarzu, zgodnie z regułą zakonu, od początku znajdował się obraz przedstawiający Chrystusa Ukrzyżowanego. Obecny obraz został namalowany przez malarza Jana Stępnia w 1950 r.
Boczne ołtarze ustawione są przy łuku tęczowym i poświęcone świętym szczególnie czczonym w zakonach franciszkańskich. Po lewej stronie - ołtarz pw. św. Antoniego z Padwy,
z figurami św. Bonawentury i św. Ludwika. Obraz św. Franciszka namalował w 1913 r. malarz krakowski Leon Kowalski, który przybył na Kujawy na zaproszenie Wodzińskich,
by malować polichromię kościoła parafialnego w Służewie.
Ambona ma ciekawy baldachim zwieńczony figurą trąbiącego Anioła. Wszystkie elementy wystroju zdobią m.in. charakterystyczne rocaillowe formy, profilowane elementy gzymsów, które pozłocone i systematycznie
odnawiane prezentują się dziś w pełnym blasku.
Papież Leon XIV nie zamierza znieść ograniczeń papieża Franciszka dotyczących odprawiania tradycyjnej Mszy łacińskiej (tzw. trydenckiej), ale udzieli dwuletnich dyspens biskupom, którzy o to poproszą - poinformował biskupów tego kraju 13 listopada nuncjusz apostolski w Wielkiej Brytanii, abp Miguel Maury Buendía.
Dyspensa nie jest niczym nowym, poinformował 14 listopada przedstawiciel Stolicy Apostolskiej agencję Catholic News Service. „Jest to jedynie powtórzenie praktyki Dykasterii ds. Kultu Bożego i Dyscypliny Sakramentów od momentu wejścia w życie motu proprio [„Traditionis custodes”]” - powiedział ks. Enda Murphy, urzędnik dykasterii.
Bądźcie orędownikami wolnego tempa, gdy jest to potrzebne, ciszy, gdy przemawia, odmienności, gdy prowokuje - powiedział Leon XIV podczas audiencji dla przedstawicieli świata kinematografii. Chciałbym odnowić z wami przyjaźń - dodał - ponieważ film jest laboratorium nadziei, miejscem, w którym człowiek zastanawia się nad sobą i swoim losem.
Papież przypomniał, że wkrótce minie 130 lat od pierwszej publicznej projekcji w Paryżu, którą zaprezentowali bracia Lumière 28 grudnia 1895 roku.
Jan Paweł II podczas spotkania z aktorem i reżyserem Roberto Benignim
Z okazji spotkania Leona XIV z przedstawicielami świata sztuki filmowej przypominamy kilka refleksji papieży na temat „siódmej sztuki”. Według papieży może ona rodzić harmonię, budzić na nowo zachwyt, ożywiać karty historii, promować humanizm zakorzeniony w wartościach Ewangelii. „Kino może pojednywać wrogów” – mówił Jan Paweł II.
Audiencja papieża Leona XIV z przedstawicielami „siódmej sztuki” 15 listopada w Pałacu Apostolskim w Watykanie wpisuje się w ciąg spotkań papieży ze światem filmu. Prześledzenie niektórych z tych refleksji pozwala zbudować pewien paradygmat dotyczący tego, co — według papieży — ten potężny język, narodzony pod koniec XIX wieku, może wywołać w umysłach, a przede wszystkim w sercach ludzi.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.