Drugi List do Tymoteusza jest tradycyjnie uważany za ostatni list św. Pawła Apostoła, napisany pod koniec jego życia. Ma charakter osobisty i jednocześnie duszpasterski. Apostoł kładzie szczególny nacisk na zachowanie wierności w obliczu cierpienia i prześladowań.
Drugi List do Tymoteusza jest tradycyjnie uważany za ostatni list św. Pawła Apostoła, napisany pod koniec jego życia. Ma charakter osobisty i jednocześnie duszpasterski. Apostoł kładzie szczególny nacisk na zachowanie wierności w obliczu cierpienia i prześladowań.
Ostatni rozdział pisma zawiera końcowe refleksje Pawła oraz osobiste świadectwo oparte na niezłomnej ufności. Paweł przewiduje swoją rychłą śmierć, posługując się metaforą ofiary („Krew moja już ma być wylana na ofiarę”). Ta symbolika przywołuje starotestamentowe ofiary, obrazując całkowite oddanie i poddanie się woli Bożej. Paweł patrząc na swoje życie jako na ukończony bieg, postrzega swoją śmierć jako dopełnienie wiernej służby. Podkreśla przy tym niezmiennie rolę stałości i wytrwałości. Siłą Apostoła jest nadzieja, z którą wyczekuje on nagrody – korony sprawiedliwości obiecanej przez Pana. Słowa św. Pawła: „W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem” (2 Tm 4, 7) odzwierciedlają kulminacyjny moment jego duchowej podróży, gdy jego życie poświęcone całkowicie posłudze ewangelicznej powoli dobiega końca. Fraza „w dobrych zawodach wystąpiłem” oznacza nie tylko udział, ale też zwycięską, zdyscyplinowaną i honorową rywalizację.
Słowo „przymierze” kojarzy nam się z Synajem i układem między Bogiem a narodem wybranym zawartym przez Mojżesza. Jego wyrazem był Dekalog (por. Wj 19, 1 – 20, 21). Ale przymierze to nie jest jedyne. W Starym Testamencie prorok Jeremiasz zapowiadał Nowe Przymierze, podkreślając jego trwały i wewnętrzny charakter, Jezus zaś wskazał, że ta zapowiedź zrealizowała się podczas Ostatniej Wieczerzy, a owo przymierze przypieczętowała ofiara Jego krzyża (por. Łk 22, 19-20). W tych tekstach słowo „przymierze” oznacza więź ludzi z Bogiem. Księga Malachiasza natomiast mówi o przymierzu zawartym z Lewim (por. Ml 2, 4. 8). Takie sformułowanie występuje jedynie w tej księdze. Jaka jest jego rola?
W świecie, gdzie podziały coraz bardziej się pogłębiają, a dialog ustępuje miejsca izolacji i napięciom, niezwykle ważne staje się budowanie mostów - realnych i duchowych konstrukcji, które łączą ludzi, środowiska i pokolenia. Takim mostem ma być Forum MOSTY 2025, które odbędzie się 28-29 listopada w Warszawie. Organizatorem wydarzenia jest Rada Konferencji Episkopatu Polski ds. Apostolstwa Świeckich we współpracy z Zespołem KEP ds. Nowej Ewangelizacji.
Adresatami Forum są liderzy świeccy wspólnot, ruchów i stowarzyszeń oraz ich duszpasterze - asystenci, opiekunowie i moderatorzy odpowiedzialni za formację i towarzyszenie wiernym w różnych obszarach apostolstwa w diecezjach, parafiach, ruchach oraz wspólnotach.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.