Gdy Jan został uwięziony, Jezus przyszedł do Galilei
i głosił Ewangelię Bożą. Mówił: „Czas się wypełnił
i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się
i wierzcie w Ewangelię!”.
Przechodząc obok Jeziora Galilejskiego, ujrzał Szymona
i brata Szymonowego, Andrzeja, jak zarzucali
sieć w jezioro; byli bowiem rybakami. I rzekł
do nich Jezus: „Pójdźcie za Mną, a sprawię, że się
staniecie rybakami ludzi”. A natychmiast, porzuciwszy
sieci, poszli za Nim.
Idąc nieco dalej, ujrzał Jakuba, syna Zebedeusza,
i brata jego, Jana, którzy też byli w łodzi i naprawiali
sieci. Zaraz ich powołał, a oni, zostawiwszy ojca
swego, Zebedeusza, razem z najemnikami w łodzi,
poszli za Nim.
Oto słowo Pańskie.
Pandemia sprawiła, że nawet w społeczeństwie tak zsekularyzowanym jak w Szwecji, ludzie zaczęli się otwierać na Ewangelię, na podstawowe pytania o sens życia, cierpienia i śmierci. Wskazuje na to kard. Anders Arborelius, katolicki biskup Sztokholmu. Przyznaje on, że dla Kościoła jest to niespodziewana szansa dla ewangelizacji.
Rozmawiając z Radiem Watykańskim zauważa, że pandemia otworzyła też nowe pole do ekumenicznej współpracy. Wszystkie chrześcijańskie wyznania wspólnie podejmowały negocjacje z władzami w sprawie drastycznych obostrzeń sanitarnych w miejscach kultu. Chrześcijanie razem starają się też nieść pomoc ofiarom pandemii i to nie tylko materialną, lecz również duchową. Kard. Arborelius przyznaje, że w tym roku ze względu na koronawirusa nie ma wielkich zgromadzeń ekumenicznych podczas trwającego obecnie Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan. Większa jest natomiast współpraca na szczeblu lokalnym i na polu ewangelizacji.
Innocenty, Grzegorz, Klemens, czy Leon? Wiele z imion papieskich, które kiedyś były chętnie przyjmowane, zostało zapomnianych na kilka stuleci. W oczekiwaniu na wybór nowego papieża zwraca na to uwagę niemiecka agencja katolicka KNA.
Jan: to imię nosiło 23 papieży, ale w rzeczywistości było ich mniej. Jana XX. nie było; w średniowieczu wystąpił błąd w liczeniu. Istniało także dwóch antypapieży o tym imieniu. Ostatnim noszącym to imię był bardzo popularny Jan XXIII. (1958-1963). Zwołał Sobór Watykański II, który zainicjował ważne reformy w Kościele.
Kilka dni przed rozpoczęciem konklawe kard. Gerhard Müller, były prefekt Kongregacji Nauki Wiary i nadzieja konserwatywnych katolików na całym świecie, udzielił wywiadu Adamowi Sosnowskiego z wydawnictwa Biały Kruk. Kard. Müller nawiązał do wielu kluczowych kwestii dotyczących wyboru papieża – kim powinien być nowy biskup Rzymu oraz jaki będzie jego stosunek do pontyfikatu Franciszka.
Kardynał odniósł się jednak także do wyzwań stojących przed Kościołem globalnie – i doskonale jest zorientowany w tym, co się dzieje w Polsce. Krytykował antydemokratyczne działania rządu Donalda Tuska, a jego działania wobec księży nazwał wprost – torturą. I co najważniejsze – te kwestie przedstawiane są na obradach kardynałów i mają istotny wpływ na konklawe!
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.