Reklama

Kultura

Patroni Polski

Najświętsza Maryja Panna – Królowa Polski

3 maja 2022 r. został wprowadzony do obiegu znaczek pocztowy – o wartości 8 zł – emisji „Patroni Polski”.

Niedziela Ogólnopolska 21/2022, str. 63

[ TEMATY ]

znaczek

poczta polska

Poczta Polska

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Na znaczku przedstawiono wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej, na kopercie – widok klasztoru Zakonu Paulinów na Jasnej Górze z XIX wieku według ryciny Maksymiliana Cerchy, a w datowniku – wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej z repliką korony ofiarowanej Jej przez papieża Klemensa XI. Autorem projektu znaczka jest Bożydar Grozdew.

Obraz Jasnogórskiej Królowej Polski powstał w II połowie XIII wieku na Bałkanach. Do Polski został przywieziony przez św. Jadwigę Andegaweńską w 1384 r., a następnie przekazany paulinom na Jasną Górę. Cudowna obrona klasztoru w czasie potopu szwedzkiego w 1655 r. i uroczyste ślubowanie króla Jana Kazimierza w katedrze lwowskiej w 1656 r. zapoczątkowały kult Maryi jako Królowej Polski. Ukoronowanie jasnogórskiego wizerunku Matki Bożej koronami papieskimi odbyło się w 1717 r.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Emisja filatelistyczna została zrealizowana przy merytorycznym wsparciu Zakonu Paulinów na Jasnej Górze oraz o. Mariusza Tabulskiego – przeora klasztoru Na Skałce w Krakowie.

Znaczek wydrukowano techniką offsetową na papierze fluorescencyjnym, w formacie 43 x 31,25 mm, w nakładzie 117 tys. sztuk. Arkusz sprzedażny zawiera 9 sztuk znaczków.

Obok znaczka Poczta Polska wydała – w limitowanej wersji – kopertę FDC, czyli kopertę wydawaną w pierwszym dniu obiegu znaczków.

Z pełną filatelistyczną ofertą Poczty Polskiej można się zapoznać na stronie internetowej: www.filatelistyka.poczta-polska.pl .

Pytania dotyczące wydawanych znaczków można wysyłać na adres mailowy: biuro.filatelistyka@poczta-polska.pl .

2022-05-17 08:34

Oceń: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Elektroniczny Listonosz w akcji

[ TEMATY ]

poczta polska

laciatek/Fotolia Fotolia

Od 1 marca 2016 r. Poczta Polska świadczy usługę elektronicznego potwierdzania odbioru z wykorzystaniem tabletów przy użyciu dedykowanej aplikacji Mobilny Listonosz Od czasu wprowadzenia tej usługi Poczta Polska doręczyła już ponad 40 milionów przesyłek z elektronicznym potwierdzeniem odbioru (EPO). Rekordowy był czerwiec br. z ponad 4 mln doręczonych EPO. Osiąganie tak dobrych wyników umożliwiło wyposażenie listonoszy w ponad 23 tys. tabletów oraz wdrożenie innowacyjnej aplikacji Mobilny Listonosz.

– Mobilny Listonosz to jedno z największych wdrożeń platform mobilnych w Europie – mówi Tomasz Jeruzalski, dyrektor zarządzający Pionem Infrastruktury i Telekomunikacji Poczty Polskiej.
CZYTAJ DALEJ

Rzecznik PAŻP: awaria zarządzania ruchem lotniczym

2025-07-19 11:56

[ TEMATY ]

lotnisko

awaria

Monika Książek

Rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym; samoloty lądują, ale dochodzi do ograniczeń w startach na części polskich lotnisk - poinformował w sobotę rzecznik PAŻP Marcin Hadaj.

„Sytuacja jest dynamiczna, ustalamy źródła awarii i robimy wszystko, żeby wszystkie samoloty, które mają zaplanowane operacje startów ze wszystkich polskich lotnisk, mogły jak najszybciej je przeprowadzić” - przekazał rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Marcin Hadaj w TVN24.
CZYTAJ DALEJ

Rzecznik PAŻP: system zarządzania ruchem lotniczym został przywrócony

2025-07-19 15:13

[ TEMATY ]

lotnisko

awaria

samoloty

Adobe Stock

Podstawowy system zarządzania ruchem lotniczym został przywrócony – przekazał w sobotnim oświadczeniu rzecznik Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) Marcin Hadaj. Rano doszło do awarii tego systemu, wskutek czego samoloty w całym kraju nie mogły startować.

„Po zastosowaniu wszystkich niezbędnych procedur podstawowy system zarządzania ruchem lotniczym został przywrócony. Powodem przejściowych problemów była usterka, która została niezwłocznie usunięta” – podał rzecznik PAŻP Marcin Hadaj.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję