Reklama

Porządki w torebce

Srebro czy złoto?

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

W tej kwestii każda kobieta musi podjąć decyzję – albo nosi złoto, albo srebro. Każda z nas wygląda lepiej albo w jednym, albo w drugim. Biżuteria albo dodaje nam świeżości i promienności, albo wizualnie obciąża. To zależy od tego, jaki mamy koloryt – ciepły (wtedy pasuje nam złoto) czy chłodny (wtedy – srebro).

Jak rozpoznać, czy jest się zimnym, czy ciepłym typem? Większość z nas pewno wie instynktownie i gdy wybiera ubrania i biżuterię, decyduje się na jeden typ kolorystyczny. Kto tego jeszcze nie wie, może zrobić test: związać włosy do tyłu, zmyć makijaż, usiąść w naturalnym świetle (np. koło okna) i przykładać do twarzy na zmianę duże kawałki materiału w dwóch odcieniach: chłodnym i zimnym. Chłodne to te, które mają odrobinę niebieskiego odcienia, a ciepłe – odrobinę żółtego. Śnieżna biel np. jest chłodna, a écru jest ciepłe. Nad innymi kolorami trzeba się dobrze zastanowić, bo mogą one występować zarówno w chłodnym, jak i w ciepłym odcieniu. Jednak jeśli zauważymy, że w bladym błękicie jest nam lepiej niż w brązach i zieleniach, to jesteśmy chłodnym typem. Wtedy powinnyśmy postawić na srebro, a nie na złoto.

Co zrobić, jeśli chcemy nosić coś, co nie pasuje do naszego naturalnego kolorytu? Chcemy czasem założyć złoty łańcuszek po prababci albo perły ofiarowane na rocznicę ślubu przez męża? Albo po prostu bardzo chcemy kupić coś złotego, chociaż w złocie niespecjalnie nam do twarzy? Ten ostatni przypadek jest najłatwiejszy – trzeba wybrać złoto o jak najbledszym odcieniu. Miłośniczki srebra mające ciepłą urodę mogą dobrze wyglądać w zszarzałym, postarzanym srebrze i połączeniach srebra ze złotem, które są teraz bardzo modne, ale dla zimnych typów urody jest to ryzykowne. Jeśli chcemy założyć biżuterię, która nie pasuje do naszej cery, możemy spróbować zmienić koloryt makijażem. Wymaga to jednak pewnej wprawy i nie jest to rozwiązanie do stosowania na co dzień. A co z obrączką? Utarło się, że ślubne obrączki są robione ze złota. Dla „zimnych” jest to pewien kłopot, zwłaszcza gdyby chciały one dopasować biżuterię na ręce do kolczyków i wisiorków. Najlepiej omówić tę sprawę z ukochanym jeszcze przed zaręczynami i zdecydować się na srebro albo białe złoto. Jednak jeśli już jest po ślubie, po prostu nosimy złotą obrączkę, a do uszu i na szyję wybieramy srebro.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2017-10-11 11:11

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

To ile za te wypominki?

Przez cały listopad w parafiach odprawiamy tzw. wypominki. To nic innego, jak modlitwa polegająca na wyczytywaniu imion i nazwisk naszych bliskich i dalszych zmarłych

Wypominki są jednorazowe, oktawalne, półroczne i roczne. Wypisujemy na kartkach nazwiska zmarłych i przynosimy je do swoich duszpasterzy. Wypominki jednorazowe odczytuje się na cmentarzu, oktawalne przez 8 dni od dnia Wszystkich Świętych (często połączone z nabożeństwem różańcowym), a roczne przez cały rok przed niedzielnymi Mszami. Tradycja ma długą historię. W liturgii eucharystycznej sprawowanej w starożytnym Kościele odczytywano tzw. dyptyki, na których chrześcijanie wypisywali imiona żyjących biskupów, ofiarodawców, dobrodziejów, ale także świętych męczenników i wyznawców, oraz wiernych zmarłych. Imiona odczytywano głośno i trwało to bardzo długo. Drugą listę, listę świętych, odczytywał już sam biskup.
CZYTAJ DALEJ

Mazowieckie/ Podczas pościgu radiowóz uderzył w drzewo; policjant w szpitalu

2025-11-02 17:50

[ TEMATY ]

policja

Adobe Stock

Radiowóz, którym policjanci ścigali osobową skodę, wypadł z drogi i uderzył w drzewo; wskutek wypadku do szpitala trafił jeden z funkcjonariuszy - poinformował w sobotę PAP mł. asp. Paweł Chmura z Komendy Stołecznej Policji. Kierowca skody w dalszym ciągu jest poszukiwany.

Do wypadku doszło w Pęcicach (pow. pruszkowski). Policjanci ścigali osobową skodę, której kierowca nie zatrzymał się do kontroli drogowej.
CZYTAJ DALEJ

Knajpy kpią z katolickich wartości. Obraza uczuć to już trend marketingowy?

2025-11-03 13:46

[ TEMATY ]

knajpy

obraza uczuć

trend marketingowy

katolickie wartości

kpina

parodia

Facebook

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

Knajpy drwią z uczuć religijnych Polaków

- Knajpy w Zielonej Górze jawnie kpią z wartości katolickich i jeszcze się z tym nie kryją, chwaląc się w mediach społecznościowych - zaalarmowała nas zaniepokojona czytelniczka Aleksandra. Jak się okazuje, problem nie dotyczy tylko jednego miasta i wyłącznie jednej gałęzi "biznesu".

W kulturze obrazkowej, "dobra fota" - jak mawia młodzież - to więcej niż tysiąc słów. A już konkretny fotomontaż tego, co znane i rozpoznawalne z produktem, który tak zwani biznesmeni chcą wypromować, może przynieść upragnione lajki, sławę, a przede wszystkim kasę. Dla zdobycia tej ostatniej wielu przedsiębiorców ucieka się coraz częściej do łączenia tego, co dla jednych jest sensem życia, z tym co dla innych jest tylko monetyzacją i chęcią zysku za wszelką cenę. Także cenę uczuć religijnych innych.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję